Tradiční velikonoční tour - Bikeheart

Tradiční velikonoční tour

Každý rok je Velikonoční pondělí stejné. Ráno pár ran pomlázkou, předávka vajíčka na tvrdo a k snídani nejlepší bochánek na světě (made by Elča – to je moje mamka). Po tomhle ceremoniálu vyrážíme s Jírou na tradiční trasu na mtb do Merklína přes Křížák (v mapě ho najdete jako Křížový vrch) a přes Přeštice dom. Dá se to jet jako celodenní výlet, kdy si cca každých 20 km posedíte někde na zahrádce, nebo rychleji, jak chcete. Hlavně se cestou kochejte. Je toho fakt dost k vidění. Zvlášť, když vyjde počasí.

Cesta vede přes spoustu pěkných malých vesnic, o kterých jste možná ještě neslyšeli. Z Plzně vyrazte směr Dobřany, kde je možnost první zastávky v pivovaru Modrá Hvězda na náměstí. Občas se tam stavíme na pivo, ale jídlo hodnotit nemůžeme, páč jsme tam už dlooouho nejedli. Z Dobřan se vymotáte po silnici kolem “blázince” do Vstiše a odtud už po cyklostezce – polňačce k prvnímu rozcestníku cyklostezek. Pěkná cesta vede přes závoru (paradoxně to je jediná cesta necyklostezka) do vesnice Losina (mají tu hospodu). Z Losiny vede další pěkná značená cesta pod Křížák. Nahoru vede docela příkrý kopec, ale stojí za to si ho vyšlápnout, nebo vyjít, to je fuk. Nahoře je kostel s výhledem a navíc je tu i dobíjecí místo!!! A ne na mobil. Nabíjí to lidi, říkají.

Křížák

Z Křížáku jeďte dál po zelené turistické cestě přes Lažany pořád dál, až minete odbočku zelené značky a pojedete furt za nosem až do Zemětic. Tady mají pěknou rozhlednu Štěpánku, ale ještě nedávno ji rekonstruovali, tak těžko říct, jestli už to dokončili.
Ze Zemětic vede do Merklína luxusní silnice. V Merklíně je u silnice hospoda s terasou, kde vaří, tak tu můžete zahnat hlaďák. Potom se vydejte po silnici do Roupova. I tady je na co koukat. Můžete se podívat na zhrouceninu hradu Roupov, a pak pokračovat po cyklostezce 2186 přes louku, kde se pasou krávy a bydlí včely, až do Lužan. A tady se jede kolem zámku – samá kultura, co?

Tady bydlí ty včely

A už jsme za půlkou a pálíme to domů přes Příchovice, pak po červené do Krasavců, furt po červené a dál rovně po žluté po parádní lesní cestě se supr výhledem. Ta vede až do Netunic a pokračuje souběžně s cyklostezkou 2125 přes Prusiny (kostel) do Čižic (pivovar). V Čižicích přejedete most a pěkně si to štrádujete podél řeky po červené do Štěnovic. Cesty ze Štěnovic vedou buď přes Černice (pivovar) nebo přes Radobičice (pivovar) do Hradiště (hospoda) zpět do Plzně (pivovar).
Na 76 km toho jde hodně stihnout – 5 pivovarů, minimálně 3 hospody a kostely, rozhledny, hrady, zámky a krásný lesy. Prostě cyklistika s lidskou tváří!