A co dělá Specialized? - Bikeheart

A co dělá Specialized?

Specialized – značka, která mezi cyklisty budí silné emoce. Někteří ji milují, jiní jí nemůžou přijít na jméno. Je známá díky spojení s nejlepšími cyklisty na světě i díky vysokým cenám. V čem spočívá síla téhle značky? Na to mi jasně odpověděli profíci z českého zastoupení značky během představení novinek pro rok 2019.

Specialized je vynálzce.
Mike Sinyard v roce 1974 založil značku Specialized Bycicle Components, která do Californie dovážela komponenty od italského výrobce Cino Cinelli a později vyráběla vlastní produkty včetně cenově dostupných a vysoce kvalitních plášťů pro běžné cyklisty. Roku 1981 díky návrhu Mikova kolegy Tima Neenana svět spatřil první sériově vyráběné horské kolo – Stumpjumper. Tak se začala psát historie MTB.
Dnes je Specialized inovátorem a leadrem na trhu, který udává trendy pro celý trh. Jsou jediný výrobce s vlastním aero tunelem, kde testují aerodynamiku svých výrobků.

Nepřestává hledat nová řešení.
To je na první pohled vidět např. na novém modelu e-bike Turbo Levo FSR. Když už svět poznal elektrokola s kdejakým umístěním baterky, Specialized vymyslí nové, praktičtější umístění a hlavně – dá e-bikům nový rozměr. Zažité pravidlo, že e-bike je pro ty, kteří nemají z jakéhokoliv důvodu síly užít si naplno cyklistiku na vlastní pohon, tady totiž neplatí. Nové Turbo Levo je určené fyzicky zdatným a zkušeným bikerům, kteří se díky pohonu dostanou i do velmi příkrých kopců, aniž by museli z kola slézt. Když jsem si tohle kolo na vlastní kůži zkusila, napadlo mě, že je to bike se zabudovanou lanovkou. Urychlí výšlap na kopec a chová se jako parádní trail bike ve sjezdu. Rám se podobá Stumpjumperu, baterka má kapacitu až 700Wh a vidlice zdvih 150 mm. Kromě toho si tenhle stroj můžete přezout na 27,5″ kola a celková váha kola je pouhých 20 kg. No, ostatní výrobci mají co dohánět. Nebo kopírovat?

Klade důraz na školení všech, kdo přijdou se značkou do kontaktu.
Nikdy jsem neviděla tak perfektní prezentaci, jako od týmu Spešlu. Všichni zaměstnanci českého zastoupení svou práci prezentovali s obrovským nadšením a jistotou. Žádné pochyby, žádné NEVÍM… To samé vyžadují od prodejců svých kol, a tak mají propracovaný systém školení, kterého se musíte účastnit, pokud chcete tahle kola prodávat.

Závěr: Být první je drahé. Než člověk něco vynalezne, musí se mnohokrát zmýlit. Vynalezání stojí čas, materiál a samozřejmě peníze. Vynálezem to však nekončí a o novém produktu je třeba lidi informovat, vysvětlit jim to a přesvědčit je, že novinka za ty prachy stojí. Takže zase čas a peníze nasypané do marketingu. To všechno se promítá do ceny finálního výrobku a cyklista, který si kolo od inovativní značky pořídí, vlastně podporuje další vývoj. Není to pro všechny, to je jasné. Důležité je, že existují lidé, kteří si práce inovátorů cení a mohou si dovolit je podpořit. Bez nich by se vývoj zastavil.

Co tedy přinese rok 2019? Odpovím fotogalerií. O Turbo Levu jsem už napsala dost. Zbývá snad jen dodat, že já si zatím každý kopec raději vyšlápnu vlastní silou. Mám z té námahy prostě lepší pocit. A o zbytku zas příště. 🙂