Kam na kole kolem Plzně - část 1. - Bikeheart

Kam na kole kolem Plzně – část 1.

Parádně se svézt na kole jde i po práci nebo před nedělním obědem. Během necelých 2 hodin si stihnete vyčistit hlavu, protáhnout tělo i potrénovat techniku jízdy v terénu. Představuji vám 1. okruh do 30 km, který si zamilujete.

Radyně
Dobře známý kopec se zříceninou na vrcholu je oblíbený cyklocíl. Navíc od letošního roku pod hradem funguje restaurace se zahrádkou.

Na Radyni vede spousta cest včetně jedné asfaltky, ale té se dneska vyhnu.
Z Plzně jedu po cyklostezce přes Škoda park v Doudlevcích po panelce až nahoru, nad skautskou základnu. Cyklostezka pokračuje furt dál mezi domy až na silnici nad pivovar Purkmistr, kde odbočuje vlevo do kopce – nahoře je točna trolejbusů. Ještě kus to vede pryč od Plzně po silnici kolem fotbalového hřiště a před garážemi uhýbá spojovací cestou vlevo, přes most nad dálnicí a konečně do lesa!

Krátký kopec lesem končí u slepé silnice ze Starého Plzence, ze které po pár metrech odbočím zas vpravo do lesa. Tady začíná žlutá TZ, ale je to úsek po kořenech a často v blátě, tak je pohodlnější to objet po široké lesní cestě, která se nakonec zas na žlutou napojí. Po té se dostanu až na Radyni. Na poprvé je to fuška, co si budem povídat…

Odměnou za výšlap je sjezd po červené TZ až do Šťáhlav. Kořenů je tu taky dost, ale dolů jsou vždycky míň otravný. 🙂 Celý sjezd vede lesem, jen je potřeba přejet silnici, která vede z Plzence do Šťáhlav a vyhnout se včas závoře, kterou nějaký škodolibý chasník natřel šedou barvou, takže se dá snadno přehlédnout. Je to past na cyklisty…

Za silnicí pokračuje cesta lesem na úzkou polňačku, odkud je moc fajn výhled. Po sjezdu se ocitám ve Šťáhlavech nad hřbitovem a po silnici se vracím do Starého Plzence. Na první křižovatce u náměstí odbočuji z kopce do prava a těsně před mostem přes řeku uhýbám vlevo, kde je polňačka až do Koterova. Tradááá a jsem skoro doma! Z Koterova už trefíte, že jo?! 😉