Proč jezdit na kole ve skupině - Bikeheart

Proč jezdit na kole ve skupině

Jedna z nejlepších věcí na cyklistice je to, že můžete vyrazit na kolo kdykoliv se vám zachce. Nepotřebujete žádné spoluhráče, nemusíte si rezervovat hřiště, nepotřebujete rozhodčího. Sám si občas rád jedu vyčistit hlavu o samotě, ale přes tohle všechno je jízda ve skupině cyklistů o dost větší zábava. Proč?

Zábava

I introverti, jako jsem třeba já, jsou tvorové společenští a dřív nebo později jim začne chybět společnost druhých lidí. Jízda na kole je sice zábava, ale jízda na kole v partě je zábava násobná. Máte si s kým pokecat, můžete si vyměnit nějaké ty zkušenosti a hlavně sdílený zážitek je mnohem lepší.

Bez týhle party by mě kolo nebavilo ani ze třetiny tak, jako mě baví s nima

Bezpečí

Bohužel čas od času na kole nastane i nějaký problém. Ať už jde o prkotinu, jako je třeba píchnutá duše, nebo nedej bože o nějaké vážné zranění, vždycky je lepší, když nejste sami. Jak se říká, ve dvou (čím víc tím líp:)) se to lépe táhne. Asi každý z nás už zažil, že si 99× vezmete pumpičku, náhradní duši, knoty, nářadí a nic se nestane. Pak si to jednou nevezmete a píchnete v tom nejhorším místě. Tady se prostě hodí parťák, který není hlava děravá jako vy 🙂

Když jste hlava děravá a zapomenete si vercajk, je dobré mít po ruce parťáka

O to víc tohle platí, pokud dojde k nějakému vážnějšímu pádu. To se prostě na kole stává a i přes všechny technologie od Garminu, Specialized atd., které pád detekují a zavolají pomoc, je prostě lepší mít s sebou partu, která vám může bez nadsázky zachránit život. I my jsme měli tu „čest“ s takovou situací a musím říct, že to není nic příjemného. Pokud si třeba chcete osvěžit svoje dovednosti týkající se první pomoci, doporučuju přijít na kurz první pomoci pro cyklisty, který pořádáme 3. listopadu. Vítek vám ukáže nejčastější zranění u cyklistů a vy si můžete na vlastní kůži vyzkoušet první pomoc.

Trénink a zlepšování se

Nevím, jak dámy, ale my chlapi jsme stvoření egocentrická a soutěživá. Takže když nás někdo hecne, vzepneme se k výkonům daleko přesahujícím hranici, přes kterou bychom při sólo jízdě nikdy nešli 🙂 To platí jak pro rychlost, tak i pro stoupání, nebo pro sjezdy.

Zcela běžně zažívám situaci, kdy přijedeme ke sjezdu, kterým si nejsem úplně jistej a přede mě skočí Venda a pošle to tam. V takové situaci vám jako egocentrickému ješitovi nezbývá, než to tam poslat taky. A zlepšení je hned na světě 🙂

Ať se vám to líbí nebo ne, v partě se prostě zlepšujete mnohem rychleji

Stejně tak ujetou vzdálenost a průměrnou rychlost mám o hodně větší, když jezdíme v partě. Nevím proč, ale 80 km sólo bolí úplně jinak, než 80 km v partě.

Šetření sil 🙂

Čistě fyzikální záležitost. Je stará známá věc, že když jedete schovaní v balíku, šetříte dost energie. Nemusíte ani jet na bůhví jakém terezínu. Když jste hezky zajetí někde uprostřed balíku, jedete si pinkačku, zatímco ti vepředu potí krev. Poznámka: Je dobré je občas vystřídat 🙂

Uprostřed balíku na pohodičku. Stíháte i fotit 🙂

A pokud jezdíte v dobré partě a jste opravdu na pokraji sil, tak vás občas někdo povytlačí a svět je hned krásnější 🙂 Prostě jezdit v partě se vyplácí.

Pojďte jezdit s náma, nekoušeme 🙂

Tohle jsou velmi stručně popsané výhody ježdění v partě. Žádnou partu nemáte? Tak jezděte s náma 🙂 Má to spoustu dalších výhod, o kterých si můžete všechno zjistit tady a rovnou se přihlásit na některou z dalších vyjížděk.

Těšíme se na vás

/* DARUJME */