Na kole kolem Nečtin - Bikeheart

Na kole kolem Nečtin

Nejkrásnější je příroda na jaře! A když ji objevujete na kole, je to dvojitá dávka balzámu na duši. Proto se chceme podělit o další tip na výlet – tentokrát se startem v Nečtinech.

Trasa vede převážně lesním terénem a je vhodná pro středně pokročilé cyklisty a cyklistky. Jsou tu úseky, kdy je třeba pořádně zabrat do pedálů a vyšplhat na kopec, nebo hbitě kličkovat po stezkách kolem Manětínského potoka a nad údolím Střely. Zážitek ovšem stojí za to!

Trasa začíná na kopci, ve vsi Hrad Nečtiny, odkud se sklouznete kolem zámeckého parku k rybníku a pokračujete po půlené modré turistické značce lesní cestou až k rozcestníku Kačina. Tady nezapomeňte brzdit a odbočit vpravo na žlutou značku, která vede přes první delší kopec do vesničky Lipí. Tou projedete do Dolní Lipí a kus po asfaltu až k odbočce půlené červené značky na trailík podél Malého potoka.

V Manětíně stojí za zastávku zámek s krásným parkem. Jen seskočte z kola a projděte park pěšky. V zámku funguje o víkendu od 12 do 15 hodin občerstvení, tak si rovnou můžete doplnit zásoby na zbytek cesty.

Dobrodružství začíná na červené turistické značce za kostelem sv. Barbory. Cesta přes spoustu brodů vás bude bavit! Každý brod jde objet po lávce, tak se nemusíte pouštět do vodních sportů. 🙂

U Frantova mlýna by vás červená turistická značka zavedla do hlubokého lesa, tak pokud nechcete riskovat šrámy od křoví, vyšlápněte si dlouhý kopec pohodovější objížďkou po široké cestě. Za chvilku se obě cesty spojí a můžete zas pokračovat po červené značce. Ta za rozcestníkem V hlavičkách pokračuje podél lesa, malého výběhu pro koně a prazvláštní krávy přes cestu dál po louce na vyhlídku nad Štichovickými vodopády. Lesní cesta je mírně z kopce a plná zábavných zatáček, které končí nad chatovou osadou v Mladoticích, kde si výlet zpříjemníte krátký “horolezeckým sestupem.”

Na rozcestníku si zvolte žlutou turistickou značku, po které se vyšplháte do Ondřejova a dál po cyklotrase Baroko II přes vyhlídku sv. Martin do vesničky Vrážné. Z Vrážné vede fungl nágl silnice do Plání, kde si zase na cyklotrase 2262 od kopců na chvíli odpočinete. Ve Hvozdu začíná opět žlutá turistická značka přes vysílač a zbytek cesty je buď po rovině, nebo z kopce.

Kochejte se, užívejte si liduprázdné lesy a dejte vědět, jak se vám tahle trasa líbila. Za nás je to jeden z nejkrásnějších středně dlouhých okruhů!