Těšte se na rok 2020 v podání Specialized

Děsíte se rychlosti, s jakou se blíží Vánoce? No no, snad se zas tolik neděje. Vánoce jsou fajn, stačí si udělat tu správnou pohodičku a těšit se na novinky, které nám cyklistům přinese rok 2020. Už se těšíte, nebo mám ještě trochu přihodit? Dobře, podělím se s vámi o pocity z představení novinek značky Specialized na rok 2020. To zabere!

Český tým značky Specialized je i po roce, kdy jsem se s nimi setkala poprvé, pořád ve výborné formě. Za ten rok udělali tolik parádiček, které cyklistiku dělají tou nejbáječnější věcí na světě, že musím začít pozvolna – třeba videem, které vás vytáhne na výlet do babího léta. Nejde o klasické promo video, kde je logo, větší logo a ještě větší logo… technické detaily, cizí slova a podobně. Sledujte (klikněte na screenshot videa a pusťte si zvuk):

Taky byste hned naskočili na svou silničku, gravela nebo MTB, co?
 
Letos jsme na meeting přijeli o kus dřív, takže na nás zbyly i testovací silničky na hromadný švih na uvítanou.

Já jsem se svezla na novém Tarmacu vel. 52 (uf, vyšlo to, dosáhla jsem na pedály) a Jíra si osedlal nové Roubaix. Po rovince to v 50 hlavém balíku letělo jak šíp. Když se silnice začala zvedat na Kohútku, můj šíp zpomalil. Chtělo by to lehčí převody, nebo víc trénovat. Cestou z kopce to bylo o poznání větší labůžo, než do kopce. Tarmac je super lehký, pevný závoďák s elektrickým řazením. Barevnost je dost originální a líbí se holkám i klukům. Osobně bych potřebovala o velikost menší rám, užší řídítka a kratší brzdové páky, poněvadž takhle jsem na brzdy sotva dosáhla, ale alespoň jsem byla pod kopcem mezi prvními. ?

Večer proběhlo otevření showroomů a odhalení novinek, na které ještě pořád platí informační embargo. Zajímavost – novinky našim zrakům odhalil ambasador značky Specialized Tomáš Třeštík se svými 2 dětmi. Sympaťák, co nedávno zveřejnil na svém fb profilu pěkný počteníčko o tom, co s ním provedlo kolo.

O čem už se může mluvit, je pokračující “elektrifikace,” která se z kategorie MTB rozšířila i silničky. Všimněte si popisku u Turbo Creo SL: “přípomoc jezdce” = 2 x ty.

Zase jsem zažila na vlastní kůži ten odlišný přístup lidí ze Spešlu od jiných výrobců/dovozců kol do ČR při představování technických novinek. Za mák nerozumím motorům, ale když Pavel Štědrý představoval elektromotor určený pro silničky Turbo Creo SL, který nevytváří žádný odpor, prostě jsem mu rozuměla. Není žádné umění, odvykládat technickou specifikaci v odborné terminologii. Je pěkná fuška převést to do řeči běžného člověka. A v tomhle je český tým Specialized ohromný. Takže ten motor – váží asi 2 kg, je miniaturní, přípomoc funguje do rychlosti 25 km/h – říkáte si, že 25 km/h na silničce je nic, takže co pak? No tak pokud chcete jet rychleji, jedete – za své. A nic vám v tom nebrání, protože ten motor nevytváří žádný odpor, přece!

Příznivci štěrkoletů se můžou těšit na parádní barvy gravelů i hardtailů od základního Pitche po Epica. Je super, že kolo za necelých 13 000 Kč je propracované do posledního detailu, takže na něm jeho majitel/majitelka udělá parádu a ještě si jízdu určitě zamiluje. Rok 2020 je samá dvojka, ale asi to nebude hlavní důvod, proč mají i tahle základní kola už jen 2 převodník. Je to praktičtější a jednodušší.

Mě na první pohled okouzlil nový Epic Hardtail v té nejkrásnější červené barvě, co existuje – jo, je to stejná červená, jakou má Bikeheart v logu. Náhoda? Škoda, že je to barva jen pro hardtail, zrovna teď, když vážně přemýšlím o pořízení fulla. Můj povzdech roznesl na kopytech Dan Klotz. Prej to mám hodnotit, až se na novém hardtailu svezu. “Oukej, Dane, oukej!”

Testovací model byl Epic Hardtail Expert v nenápadné černé barvě. Měla jsem zafixováno, že jsem na kolo ve velikosti S na 29″ kolech moc malá. Tohle klaplo – sedlovka zůstala dostatečně vysunutá a díky krátkému představci se mi jelo moc dobře. Fakt moc dobře. Vyznačená trasa pro test XC modelů vedla do dlouhého prudkého kopce se štěrkovým povrchem, ale kolo pěkně drželo stopu a snadno se ve výjezdu ovládalo. Rok a půl jezdím na hardtailu s 27,5″ průměrem kol. Když jsem přesedlala z 26″, byl to ohromný rozdíl. Najednou se jelo tak pohodlně! A úplně stejný rozdíl je posun z 27,5″ na 29″. Nerovnosti jsou rovnější a ve sjezdu jsem se cítila jistěji. Kolo má tak zajímavě udělanou geometrii, že se s ním krásně manipuluje – máte spoustu manévrovacího prostoru mezi řídítky a špičkou sedla, nad rámem i za sedlem. Je to hodně hravé, takže pokud budete mít možnost si tohle kolo třeba na akcích Test the Best vyzkoušet, využijte toho.

Další kolo, které bylo možné provětrat, byl štěrkolet Diverge. V tomhle případě to bylo tak tak. Sedlo nešlo dát dostatečně nízko, jak jsem potřebovala, a řezat sedlovku se pochopitelně nikomu nechtělo. Tak jsem si říkala, že si alespoň dáchnu, než se Jíra vrátí z projížďky. Smůlička!!! Za pár minut přišel Spešlák Jáchym s odříznutým kusem sedlovky v ruce a musela jsem jet. Bylo to moje první svezení na gravelu, chvilku jsem si zvykala na zvláštní postavení brzdových a řadících pák, které jsou lehce nakloněné směrem k představci, ale jinak je to stejné, jako jízda na silničce. Jen na tom v klídku vjedete na šotolinku, nebo si trošku poskočíte, aniž by vás dopad majzl přes ruce. A věřím, že na spoustě českých silnic by se na tom jezdilo pohodlněji a s menším počtem defektů, než na silničce. ?

Na závěr dne jsem si ve svých obtažených cyklohadříkách a s helmou bez štítku vyrazila na první jízdu do bikeparku Kyčerka. Jen já a megahustý Enduro Expert. Muselo to být vtipný, mě sledovat. Do bikeparku jsem se “dohoupala,” u vleku vysvětlila vlekaři, že jedu nahoru i dolů poprvé, nahoře jsem dělala, že se jen tak rozhlížím, a až když se na kopec vyřítili kluci z Plzeňského Specialized Concept Storu na Turbo Levo, nechala jsem si celá rozklepaná poradit, jak se dostat dolů. Modrá trasa byla v pohodě. To kolo se přes boule, kameny a kořeny překulí, aniž bych to pořádně zaregistrovala. A předjela jsem 1 holku!!! ? Chtělo by to s tímhle obřím kolem strávit víc času, abych věděla, co všechno umožní, ale na to nebyl čas. Kluci to vzali dolů po černé enduro trase a byli tam samozřejmě dřív a ještě nadělali nějakou tu parádičku.

Kromě elektrokol jsem stihla otestovat vše a navíc to bylo všechno ve společnosti opravdu přátelských lidí. Víkend stál za to! Byl to totiž Speciální víkend plný Speciálních zážitků. A teď si běžte užívat kolo, kámoše a těšte se na Vánoce! ?